Jakie sobie radzić z bezsennością?

Bezsenność jest problemem dotykającym coraz większej części społeczeństwa. Do jej przyczyn należą między innymi: niewłaściwy tryb życia, długotrwały stres i niedobór witamin.

Przyczyny bezsenności

Główny winowajca bezsenności to długotrwały stres. Utrzymujące się nadmierne obciążenia emocjonalne wpływają destrukcyjnie na sen. Nadmiar obowiązków także może powodować problemy ze snem. Bezsenność może być również reakcją organizmu na silne urazy psychiczne. Nadmierne „przejmowanie się” zarówno problemami, jak i drobnymi kłopotami, najczęściej prowadzi do zaburzeń snu. Nieodpowiednia dieta, między innymi częste picie w dużych ilościach alkoholu, kawy, herbaty oraz objadanie się wieczorem ciężkostrawnym jedzeniem. Również niedobór witamin z grupy B, a szczególnie witaminy B3 i B6, prowadzi do bezsenności, depresji i nadpobudliwości.

Sposoby na zdrowy sen

  • Staraj się chodzić spać o tej samej porze.
  • Zadbaj o aktywność fizyczną w ciągu dnia. Zmęczenie ułatwi Ci zapaść w głęboki sen.
  • Staraj się budzić mniej więcej o podobnej porze, również w weekendy i niezależnie od tego, czy noc była przespana, czy nie.
  • Dwie godziny przed snem nie jedz posiłków. Na kolację zjedz coś lekkostrawnego. Mleko, banany czy płatki zbożowe zawierają tryptofan, który korzystnie wpływa na sen.
  • Zmień wygląd sypialni: pomaluj ściany na stonowane kolory, zmień materac na wygodniejszy, ogranicz hałas, zasłoń okno, tak by światło lamp ulicznych nie wpadało do sypialni.
  • Wieczorem przed dotleń organizm. Pójdź na spacer, a następnie wywietrz sypialnię.
  • Dobre sposoby na sen to zioła, lub naturalne preparaty roślinne , które pomogą uspokoić organizm.
  • Weź ciepłą kąpiel z dodatkiem olejków o właściwościach relaksujących: lawendowego, tymiankowego, pomarańczowego. W trakcie możesz także słuchać spokojnej muzyki.
  • Przed snem unikaj kłótni, nieprzyjemnych myśli. Seks to dobry sposób na sen! Pomaga się odprężyć i zrelaksować.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *